Kralj, ki je Pariz spremenil v modno prestolnico
Današnjo modno industrijo pogojujejo številnimi dejavniki. Si predstavljaš, da bi jo obvladovala le ena oseba?
Znameniti francoski monarh, Ludvik XIV., je uporabil svojo moč in vpliv, da je nadziral delovanje modne in tekstilne industrije ter uvedel sezonska oblačila – pomlad/poletje in jesen/zima.
Njegovo zanimanje za modo ni bila zgolj ljubezen do oblačil, temveč tudi poslovna strategija. Ludvik XIV. in njegov finančni minister Jean-Baptiste Colbert sta videla, kako lahko spodbudita gospodarstvo skozi tekstilno industrijo. Naročila sta, da se nova moda, tekstil in dodatki oblikujejo dvakrat letno – poleti in pozimi. Prav tako sta naročila, da morajo obiskovalci palače Versailles upoštevati določen oblačilni kodeks: nositi najnovejše trende od glave do pet.
Pametno sta ciljala na višji razred, saj sta vedela, da imajo več denarja za oblačila. Uvedla sta sezonske trende in modne predloge, s čimer sta še dodatno spodbudila zanimanje za uspešno francosko modno industrijo. Očitno je bil njun poslovni načrt uspešen, saj je Pariz postal modna prestolnica sveta.
Ali veš?
Pred Ludvikom XIV. je bila glavni modni trend (med evropskim višjim razredom) “španski slog”, kar je pomenilo izključno nošenje črne obleke z zelo malo variacij, prilagoditve so bile dovoljene le glede na vreme.
Pereš svoje kavbojke?
‘‘Kakovostne kavbojke v resnici ne potrebujejo rednega pranja v pralnem stroju, razen izjemoma.” – Chip Bergh, izvršni direktor Levis Strauss & Co.
Čeprav je večina naših vsakodnevnih oblačil namenjena pranju po nekaj nošenjih, so kavbojka presenetljiva izjema. Dejstvo je, da strokovnjaki verjamejo, da pogosto pranje kavbojk povzroči, da se tkanina razteza in izgublja svojo obliko.
Pranje lahko tudi pospeši bledenje – še posebej v primeru surovega jeansa, saj se barva indigo usede le na površino, ne pa tudi v notranjost bombažnih vlaken.
Če so tvoje kavbojke umazane, raje očisti le mesto madeža namesto, da bi dali v pranje celotno oblačilo. Vsekakor, v kolikor te začnejo smrdeti (prisotnost slabega vonja je znak bakterij, ki razgrajujejo tkanino) je pranje kavbojk nujno in priporočljivo.
Po mnenju strokovnjakov za kavbojke, redko pranje kavbojk lahko bistveno podaljša njihovo življenjsko dobo. Vendar pa je na koncu odvisno od osebnih preferenc, kako skrbeti za svoje kavbojke. Torej: PERI jih, vendar ne prepogosto, V primeru manjših madežev se odločite za čiščenje madežev, da se izognete nepotrebnemu pranju. S tem bomo podaljšali življenjsko dobo svojega najljubšega para.
Ali veš?
Manj kot pereš kavbojke, bolj izrazit je kontrast bledenja na gubah in obarvanih področjih, kot so kolena in stegna.
V Parizu je bila nošnja hlač ženskam prepovedana do leta 2013!
Ali ste vedeli, da je bilo pred letom 2013 nošenje hlač za ženske v Parizu brez dovoljenja lokalne policije dejansko kršenje zakona?
Na srečo 200 let star dekret, ki je obstajal že od 19. stoletja, v zadnjih 50 letih ni bil izvajan.
Novo odpravljeni starodavni zakon je določal, da morajo ženske v Parizu za nošnjo hlač zaprositi za dovoljenje lokalne oblasti, sicer tvegajo zaporno kazen. Ta zakon je bil sprejet po francoski revoluciji, obdobju družbenih in političnih pretresov. V tem času so zaradi pariških žensk, ki so se borile za enakopravnost, sprejeli kontroverzno odločitev. Napoleon, ki ni bil zadovoljen s simbolom enakopravnosti, je takoj izdal odlok, s katerim je prepovedal nošnjo hlač vsem ženskam.
Zakon je bil v 19. stoletju spremenjen zaradi praktičnih potreb potovanja, saj so hlače lahko nosile pri vožnji s kolesom ali konjem po ulicah mesta.
Leta 2013 je francoska vlada odpravila zakon in zdaj so v Parizu končno ženskam ”uradno” dovoljene hlače.
Ali veš, da je bela srajca nekoč odražala družbeni status moškega?
Si predstavljaš, da barva tvoje srajc nakazuje tvoj družbeni status? V današnjih časih zagotovo NE, vendar če bi živeli v 19. in 20. stoletju, bi bilo zagotovo tako.
Ko je 19. stoletje prineslo obdobje formalnih oblek, je bila bela srajca vrhunec visoke mode za moške.
Zakaj? Ker če si lahko ohranil belo srajco brez madežev, še posebej ovratnika in manšet, je to pokazalo, da si dovolj bogat, da se izogneš fizičnemu delu.
Srajce v barvah in vzorcih so v uvedli šele v 20. stoletju. Zelo hitro je ta postala priljubljena izbira med nižjim razredom iz nasprotnega razloga – bila je praktična in je skrila madeže fizičnega dela.
Danes zagotovo ni dvoma, kakovostna bela srajca je preverjena – klasična izbira tako za formalne kot malo manj formalne dogodke. Danes ta ni več simbol družbenega statusa.
Gumbi na rokavu suknjiča so bili prvotno namenjeni zdravnikom
Če podrobno pogledaš suknjič, boš na manšetah opazil-a gumbe in gumbnice. Morda se na prvi pogled zdi kot modni detajl, vendar so v resnici prvotno imeli funkcionalen namen. Vojaški zdravniki (tisti na bojiščih) v začetku 19. stoletja so morali biti oblečeni v suknjiče, tudi med dolžnostjo – med bitko.
Seveda takšno delo zahteva poseben suknjič. Zato so krojači iz Seville Row v Londonu ustvarili razporek (in gumbe) na manšeti, ki je zdravnikom omogočala lažje zavihovanje rokavov brez snemanja suknjiča. Takšen dizajn so poimenovali “kirurške manšete” in obstajajo še danes – čeprav jih, na srečo, nihče več ne uporablja na bojnem polju.
Ali veš?
Obstajata 2 ”nepravilni” postavitvi gumbov na manšete rokava:
1. je imenovana “kissing buttons” (prevod: Poljubljajoči gumbi, stikajoči gumbi). Pogosto jih najdemo na italijansko oblikovanih suknjičih, kjer se gumbi dotikajo in rahlo prekrivajo.
2. postavitev gumbov je takšna, kjer gumbi niso popolnoma poravnani, to pomeni, da je suknjič ročno izdelan s strani krojačev in ne masovno proizveden.
Ko greš prihodnjič v nakup nedrčka, ne pozabi …
Nedrček naj bi se udobno prilegal in podpiral vaše prsi. Splošno velja, da drseče naramnice, razmik med košaricami spredaj in zarezani obročki na strani kažejo na potrebo po novem nedrčku ali strokovni pomoči pri pravilnem prileganju.
Opaziš gumbnice* na srajcah?
Ali veš, da ima večina moških (in tudi ženskih) srajc dva različna tipa gumbnic? Gumbnica na ovratniku in zadnja gumbnica na srajci sta vodoravni. Ti dve gumbnici opravita največ dela.Izpostavljeni sta največjim pritiskom/silam zato se morata malce premikati, posledično potrebujeta več prostora.
Gumbnice med ovratnikom in spodnjim delom srajce so postavljene navpično, saj se zaradi manjšega premikanja telesa gumbnice enostavno držijo v sredini.
Sedaj pa hitro v omaro in poglej svojo srajco. Ali opaziš dva različna tipa gumbnic?
*Gumbnica – obšita luknjica skozi katero potegneš gumb.
Kako ”oživeti” stare ježke?
Ježki, ki se ne primejo več skupaj, so lahko izjemno nadležni. Ko postarajo, ne le da izgledajo poceni in neprivlačno, ampak lahko tudi uničijo vaša oblačila, čevlje ali dodatke. Poleg tega pa jih je za razliko od gumbov ni enostavno zamenjati.
Ko ježek ne prime več skupaj, je to posledica dveh težav, ki ju je mogoče rešiti:
- kaveljčki (trdi del ježka) so polni dlak ali umazanije, ali pa
- zanke (mehki del ježka) so ravne, zaradi česar se ježek ne prime na drugi strani.
Torej, preden obupate in vržete te izdelke z ježki v smeti, poskusite nekaj trikov, da vdahnete novo življenje vašim predmetom.
Kaveljčki so polni dlak ali umazanije: S čopičem za zobe ali krtačo za hišne ljubljenčke očistite ježke, da odstranite umazanijo. Ko so čisti, se bodo kaveljčki spet dobro oprijeli zank.
Zanke so ravne: Uporabite toploto, tako da z vžigalnikom ali gorilnikom segrejete zanke ali kaveljčke, da se ponovno zavijejo. To storite hitro, da ne stopite ježka.
Zakaj vsaka nevesta sanja o beli poročni obleki?
Zgodba se začne pri kraljici Viktoriji …
Kot vsi vemo, da v večini državah velja bela poročna obleka za tradicionalno izbiro. Si se že kdaj vprašal/a, kdaj in kako se je bela poročna obleka začela uveljavljati kot standard?
Ta trend je začela kraljica Viktorija leta 1840 , ko se je odločila, da bo na svoji poroki nosila belo obleko, saj naj bi bela barva poudarila čipkaste detajle na obleki. Na njeno zahtevo, da bi bila na poročni dan osrednja pozornost, nihče drugi ni smel nositi bele barve na poroki.
Njena izbira je kasneje postala standard za poročne obleke, od takrat naprej pa je angelski odtenek ostal osnovna izbira barve.
Kaj so neveste nosile na svojih porokah pred letom 1840?
Pred poroko kraljice Viktorije so bili zlati in srebrni kosi oblačil pogosta izbira za kraljeve neveste. Običajni ljudje -nižji sloj pa so ob poroki nosili svojo najboljšo obleko, ne glede na barvo. To je bila zelo praktična izbira, saj se je lahko oblačilo nosilo tudi za druge priložnosti, poleg tega pa je bila precej bolj stroškovno učinkovita kot nakup nečesa novega.
Ali veš?
Začetki ”predmetne” tradicije na porokah izhajajo iz Velike Britanije. Nevesta mora nositi predmete za srečo in zaščito. Stara angleška ljudska pesmica povzema zahteve: »nekaj starega, nekaj novega, nekaj sposojenega, nekaj modrega in srebrni peni v čevlju«.
V Severni Koreji so kavbojke prepovedane!
Čeprav kavbojke niso nikoli bile največji simbol Ameriškega delavskega razreda, so po mnenju severnokorejske vlade nesprejemljiv kos oblačila.
Država kavbojke obravnava kot simbol ameriškega imperializma, zato je prepovedala njihovo nošenje državljanom. V resnici so Severnim Korejcem prepovedali nositi vsa zahodnjaška oblačila.
Novico je leta 2016 objavila severnokorejska spletna stran Rimjin-gang. Pravzaprav so zaradi teh pravil najbolj prizadete province, ki mejijo na Kitajsko, Severni Hamgyong in Yanggang, kjer je težje nadzirati pretok in dostop do informacij, trendov in zunanjega znanja.
Pravilo velja le za domače državljane, kar pomeni, da lahko obiskovalci Severne Koreje nosijo vsa oblačila. Vendar je najbolje, da med obiskom spomenikov ali uradnih slovesnosti preskočiš kavbojke in namesto tega oblečeš nekaj manj kontroverznega.
Zakaj je nekaterih suknjičih gumbnica* na fazoni ovratnika?
Na prvi pogled je zelo očitno, da vsaka gumbnica pripada določenemu gumbu. Toda ali je to res?
Presenetljivo ne. Nekateri suknjiči imajo na levem reverju ovratnika izdelano gumbnico, na desnem pa ni ustreznega gumba. Gre za funkcionalen detajl oblačila, ki izvira iz plaščev in jaken, kjer je tradicionalno obstajal gumb pod izrezom reverja. To je omogočilo nošenje ovratnika z zavihanim robom in zategovanje okoli vratu, kar je preprečilo mrazu, da bi prišel noter.
Sčasoma se je oblika ovratnikov spremenili iz funkcionalnih v modni detajl, pri čemer so gumbi odstranjeni in samo nekateri suknjiči ohranijo gumbnico.
To pa ne pomeni, da so vse odvečne gumbnice povsem brez funkcije – ob posebnih dogodkih na rdeči preprogi se uporabijo za pritrditev majhnega šopka cvetja.
Ali veš? V 40-ih letih prejšnjega stoletja je bila gumbnica uporabljena za pritrditev klobuka. S pomočjo vrvice in gumba je bilo mogoče zagotoviti, da klobuk ni plapolal v vetru.
*gumbnica: Gumbnica je obšita luknja, skozi katero povlečemo gumb in oblačilo zapnemo.
Velikost 38 leta 1950 je bila veliko manjša od današnje velikosti 38
Vprašanje “katera je tvoja konfekcijska številka?” je pogosto zahrbtno vprašanje. Vsi vemo, da imajo različne blagovne znamke, države in proizvajalci različne standarde – vendar ste vedeli, da so se velikosti spreminjale tudi v zgodovini? Morda nosite velikost 30 zdaj, vendar bi nekdo z enakimi meritvami kot vi v 1950-ih nosil velikost 38.
Kot primer vzemimo ikonično Twiggy.
Med vrhuncem svoje kariere v 1960-ih je bila visoka 168 cm, tehtala 51 kg in nosila velikost 38. Po današnjih standardih velikosti bi nosila velikost 30! Ampak zakaj?
To spreminjanje velikosti je trik modne industrije, imenovan “vanity sizing”* – to je pameten način za laskanje ženskam, da se počutijo vitkejše, bolj samozavestne in posledično zapravijo več denarja pri nakupovanju oblačil.
*vantity sizing – ta izraz se v slovenščini ne uporablja. “Vanity sizing” pomeni, da so proizvajalci oblačil začeli zmanjševati konfekcijske številke, kar omogoča, da se stranke počutijo bolj privlačne in vitke, s tem pa spodbuja nakupovanje.
Tovarniška napaka vredna milijon dolarjev?
Tubasti /cevasti top brez naramnic – kos oblačila, ki ni ravno funkcionalen, vendar je priljubljen način za prikazovanje ozkega pasu – se je uporabljal že stoletja nazaj v antični Grčiji iz praktičnih razlogov.
Gre za kos blaga, ki so ga ženske ovile okoli prsi, da bi prsim ponudile oporo in prikazale svojo skromnost. Kasneje se je ta prelevil iz praktičnega kosa blaga v ikoničen oblačilni kos – odličen primer, kako lahko dobro oko odpre novo dobo mode.
Moški z dobrim modnim okusom in poslovnim čutom je bil iransko-izraelski modni oblikovalec Elie Tahari. Odkril je tubasto blaga v trgovini v New Yorku, ki je bilo produkt napake pri proizvodnji. Hitro je dobil vizijo, da lahko iz tovarniške napake izdela trendi oblačilo.
Preproste tube blaga je kupil po ceni 2 dolarja, na njih pritrdil elastiko, in jih prodal naprej za 3-4 dolarje.
Po predstavitvi na sejmu se je njegov uspeh povečeval, saj je prejel tisoče naročil v enem dnevu, kar ga je spodbudilo, da je ustanovil lastno znamko.
Tahari je razširil svoje poslovanje in poleg proizvodnje tubastih topov leta 1973 začel oblikovati obleke in tope z ovratnikom okoli vratu, ki so bili ključni kosi disko mode 1970-ih.
Ali veš, da so jope nekoč bile del vojaške uniforme?
Kdo bi si mislil, da so jope dan danes v družbi prikazane kot nekaj običajnega in dolgočasnega, ki jih nosijo knjižničarji, babice in “piflarji”, v resnici pa so se rodile na bojišču?
Izkazalo se je, da je pletenina dobila ime po 7. grofu Cardiganu (angleški plemič in vojskovodja) (Cardigan- ang. jopa), ki je vodil Light Brigade v bitki pri Balaclavi, na dan, ko je bilo nenavadno mrzlo. Pletenina je bila oblike jopiča in je imela namen gretja. Grof je bil del britanske vojske, natančneje Light Brigade, ki je bila enota britanske kopenske vojske med Krimsko vojno (1853-1856). Bitka pri Balaclavi se je zgodila na Krimskem polotoku, ki je bil del ruskega imperija, ne pa britanske kolonije.
Ob njegovi varni vrnitvi so njegovi rojaki praznovali tako njegove dosežke kot tudi njegovo modno izbiro. Njegov pleteni jopič – jopa je postal komercialno proizveden in poimenovan “cardigan” (ang. jopa) po grofu.
Kasneje se je ta izraz začel uporabljati za opisovanje pletenih oblačil z zapenjanjem spredaj.
Kako pa je sedanja oblika jope dobila njen končni videz?
Zahvaliti se moramo Coco Chanel! Bila je popolnoma nesrečna, ker si ji je vsakič, ko je slekla takratno moško ”jopo” z ozkim ovratnikom, razmršila lase. Tako je spredaj odrezala običajno moško ”jopo” (sedaj bi temu rekli pulover) in voila! Moderni ”cardigan” – jopa je bila rojena.
Miti in dejstva o stezniku
Steznik je označen kot mučilna oblačila – stiskanje ženskega pasu in oteženo dihanje, v resnici pa ima oblačilo več zgodovine kot le naprava za mučenje.
Ločimo dejstva od izmišljotin, ko gre za mite, ki govorijo o stezniku.
Le premožni ljudje so nosili steznike – LAŽ
Nošenje steznika je bilo nekaj, kar so skoraj vse ženske počele, saj je bilo obravnavano kot standardno spodnje perilo za ženske, ne glede na to, ali so bile bogate ali revne. Edina razlika je bila, da si revne ženske steznikov niso tesno zavezale, medtem ko so si bogate ženske te zavezovale nekoliko tesneje.
Izredno ozke pasove v velikosti 16 palcev (40cm) so bile norma – LAŽ
Ekstremen obseg pasu v velikosti 40 cm (rezultat nošenja tesno zavezanih steznikov) je bila lastnost le nekaterih bogatih žensk. Srednji in nižji sloj žensk je pogosto opravljal težka fizična dela, zato je bil njihov poudarek na tem, da so bili močne in zdrave.
Nošenje steznika te lahko ubije – RESNICA
Tesno zavezani steznik omejuje osebo v rebrih in zmanjša kapaciteto pljuč za do 30%. Medtem ko bi oseba še vedno normalno dihala brez preveč napora, bi se lahko med intenzivnim gibanjem v stezniku lahko zadušila in omedlela.
Pretesno zavezovanje steznika lahko povzroči tudi mišično atrofijo ter druge simptome, kot so prebavne motnje, zaprtje in bolečine v spodnjem delu hrbta. Če so simptomi vztrajali in steznik ni odstranjen, je lahko celo privedlo do smrti.
Nošenje steznika je vedno neverjetno boleče – LAŽ
Steznik je nedvomno neudoben, podobno kot modrček. Steznik je spodnje perilo, s katerim se ženske spoprijateljijo. Dekleta so začela nositi steznike že v zgodnjem otroštvu in so se nanje navadila. Torej, razen če bi si dekle nenadoma želelo obleči v veliko manjšo velikost steznika, bo oblačilo telesu dalo občutek omejitve, vendar ne bo boleče.
Kako je ekstremno vitka postava postala ”telesni ideal”?
Trend vitkosti se je začel v šestdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je slavna britanska manekenka Twiggy postala ikona.
Njena značilna fantovska pričeska, dolge trepalnice in izjemno suhljato telo so postali merilo lepote. Žal je bila Twiggyjina vitka postava nerealistična za druge ženske, ki niso bile naravno vitke.
To je privedlo do skrajnega hujšanja in motenj hranjenja, ko so ženske poskušale posnemati njen videz. Začela se je nova nezdrava obsedenost – biti vitek je bilo v trendu.
Trend vitekosti je trajal nekaj let, a se je končal, ko je v sedemdesetih in osemdesetih letih prejšnjega stoletja postal nov standard lepote “vitek, a mišičast” telesni tip.
V sredini devetdesetih let je manekenka Kate Moss postala zvezda kampanje spodnjega perila Calvin Klein. Njena izčrpana postava, temni kolobarji pod očmi in bleda koža so postali široko priljubljeni kot nov lepotni ideal – tak, ki je spodbujal odvisnost od drog, imenovano “heroin chic”. Ženske so se do skrajnosti stradale, da bi posnemale ta videz, motnje hranjenja in anoreksija pa so bile v porastu.
Danes so na srečo skrajnosti devetdesetih let ponovno začele bledeti. Čeprav je “heroin chic” zamenjal zdrav življenjski slog, je ideja, da je biti vitek v modi, še vedno prisotna v mnogih delih družbe.
Želiš biti opažena? Potem se odeni v rdečo!
Če se sprašuješ, v kateri barvi kupiti novo oblačilo, je lahko rdeča odlična izbira.
Zakaj? Po teoriji učinka ”rdeče obleke” so ljudje, ki nosijo rdečo barvo, zaznani kot bolj spolno privlačni kot tisti, ki nosijo druge barve.
Čeprav ni dovolj znanstvenih raziskav, ki bi to teorijo potrdile, so poskusi pokazali, da moške bolj privlačijo ženske v rdeči obleki kot v kateri koli drugi barvi, tudi če je v obleki ista ženska. Sploh ni treba, da gre za oblačilo, ki je seksi ali razgaljeno – povsem klasična rdeča majica bi morala zadostovati.
Ena od teorij za ta pojav je vedenje živali. Obraz, prsi in genitalije samic primatov postanejo rdeče za spolno privlačne samce, in ker smo bližnji sorodniki primatov, lahko tudi ljudje instinktivno povezujemo rdečo barvo s spolno dostopnostjo.
Raziskave tudi kažejo, da ženske morda bolj privlačijo moški, ki nosijo rdečo barvo, saj kaže na dominantno moč in visoke statuse alfa samca.
Kaj praviš na te raziskave, ima rdeča barva res tako velik vpliv?
Naj te razmetana stojala na razprodajah ne zavedajo!
Ko vstopiš v trgovino in s pogledom ošvrkneš celotno ponudbo, se tvoj pogled zagotovo ne bo ustavil na razmetanih stojalih v kotu, kjer prodajalci ponujajo oblačila po znižanih cenah. Pa bi se moral. 😉
Bodi prepričana, da si trgovine predele z znižanimi izdelki ne bi dovolile imeti tako razmetane, če za to ne bi imele dobrega razloga. In kakšen je ta razlog?
Trgovci dobro vedo, da kupci raje brskamo po lepo urejenih stojalih, saj tako lažje najdemo izdelke, ki so nam privlačni.
Vse to je del prijazne nakupovalne izkušnje.
Zmešnjava na oddelku znižanj te želi odvrniti od nakupovanja izdelkov po znižanih cenah, kljub temu, da so ti kakovostni in še vedno v trendu. Medtem ko te pospravljen del trgovine z izdelki po rednih cenah neprestano privablja.
Poleg tega, tudi če že imaš potrpljenje in brskaš po razmetanem stojalu je še vedno velika možnost, da si ogledaš tudi preostal del trgovine in tam najdeš kakšen kos zase.
Torej, prihodnjič ko obiščeš trgovino, preveri tudi na oddelku znižanj, morda pa najdeš kakšno super kupčijo zase. 😉
Modra za punčko in roza za fantka?
Ali raje, modra za fantke in roza za punčke? To je dan danes najbolj znan spolni stereotip, vendar ni bilo vedno tako.
V poznem 19. in 20. stoletju so bila prepričanja proizvajalcev otroških oblačil in igrač deljena. Katera barva je tista ”prava” za deklice in katera za dečke. Nekateri so trdili, da je modra barva za deklice, in roza za dečke in nasprotno.
Razlaga je bila takšna: rdeča barva je barva moči in možatosti, v povezavi z njo pa seveda, tudi nekoliko nežnejši odtenek roza – za mlajše dečke. Medtem, ko naj bi bili modri in beli odtenki rezervirani za deklice, saj se le ti nahajajo oblačilih, v katerih je bila upodobljena devica Marija. Torej, če si želel, da bo sin zrasel v možatega moškega, mora kot otrok nositi roza in rdeče odtenke, če želiš, da hči postane nežna in dih jemajoča deklica, potem mora nositi modro-bele odtenke.
Zopet drugi so trdili, da je modra primerna za svetlolase dojenčke, roza za rjavolase oz. modra je za modrooke otroke in roza za rjavooke.
V tem obdobju torej še ni bilo točno dorečeno, katera barva pripada kateremu spolu.
Torej, kdaj je postala modra barva simbol moških in roza žensk?
V 40ih so proizvajalci otroških oblačil in igrač končno poenotili mnenje. Modra je primerna za fantke in roza za deklice.
Ta stereotip je bil kasneje izpodbijan v poznih 60. in 70. letih zaradi ženskega osvobodilnega gibanja, modna muha se je vrnila sredi 80. let z razvojem prenatalnega testiranja.
S promocijo spolno-barvnega stereotipa, so proizvajalci lahko prodali več izdelkov. V primeru, da so imeli starši prvorojenca oblačila zanj že doma, sedaj oblačila za drugorojenca niso bila primerna, potreben je bil nakup novih oblačil, da so le ta sovpadala z novim stereotipom.
Kljub temu, da so danes unisex oblačila velik hit, je prepričanje o roza in modri še globoko zakoreninjeno v glavah mnogih ljudi.
[VIR: The hidden facts of fashion – Fashionary 2020 ]